Logodite la 9 ani, maritate la 13 ani

Posted: octombrie 8, 2010 in De rahat, Stiri de rahat

In fiecare dintre cele 50 de familii de tigani din Branceni exista cel putin o minora casatorita. Traditia pe care n-o schimba nicio autoritate de stat spune ca fetele in varsta de 9 ani sunt logodite cu baieti de aceeasi varsta, iar pana la 13 ani sunt deja maritate. Niciunul dintre copiii familiilor din satul Branceni nu merge la scoala, pentru ca, dupa datina tiganeasca, alta e menirea lor pe lume. Fetitele sunt destinate maritisului si procrearii, iar baietii sunt cei care trebuie sa se descurce pentru a-si intretine familiile formate la varsta adolescentei. „Eu mi-am maritat fata la 11 ani, acum doi ani. Am ales baiatul, m-am uitat sa fie frumos, sa fie bogat ca sa aiba ce sa ii dea sa manance si sa ii placa si ei. Am mancat un vitel la logodna si am baut navete de bere si apoi, la un an, am facut nunta de n-a vazut satul”, a povestit si Madalina Radu, o tiganca in varsta de 30 de ani care are 5 copii, titreaza Adevarul.

Lasă un comentariu